04 mars 2009

Skolan,

Mitt första inlägg på denna bloggen.

Jag började på indivduella programet för att jag missköte skolan,

under en lång tid och inte klarde målen i matte och engelska.
Men här på iv får man den hjälp man behöver och de flesta lärarna här förstår .
Även fast man kan tycka det känns jobbigt att be om hjälp, det är väl därför vi är här?
Man har olika svårigheter men ingen är mindre värd för det,

och man märker ingen skillnad på det heller .
Det har vart mycket prat om att Indivduella programet ( iv ) ska läggas ner och man

ska gå ett exstra år på grundskolan, jag tycker att det är korkat .
För om man inte kommit överens med lärarna där och haft dålig start från början .
Varför inte börja om och få en helt ny start ?

Där det ser mig på nytt , där man inte känner någon . Så man kan bilda sin egna uppfattning om allt .
Jag tycker att iv är bra, dem tar den tid man behöver och man jobbar i sitt egna tempo .
Du gör så gott du kan, och har du ett mål sträva efter det .
Många klassar iv som ett invandrar stället eller stökiga ungdomar som inte kommer någonstans .

Men det handlar inte om det, det handlar om att vissa har svårare för sig och andra har lättare .
Oftast skolkar man och strunar i skolan för allt går åt helvet rent ut sakt.
Man tycker inte lärarna förstår än, man kanske har svårt hemma och då blir allt fel när man väl kommer till skolan .

Det var allt från mig nu . Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar