12 mars 2009

Jag kom på mig själv, med att tala sanning. (och ja, allt jag lägger upp är egenskrivet)

Ta mig
jag lovar att glömma dig sedan
inte en enda själ
ska dessa orädda läppar skvallra för
det finns ingen
som behöver veta
när vintern sprang på sommaren
i mörkret
där jag förr
eller kanske senare
skulle hamna
i en röra av sommarbarn

kanske vore det på tiden
att börja ta ansvar
då vi människor
ska inse våran verklighet
ta de tunga stegen
och sakta börja gå
mot en framtid
som är våran alldeles egen
runtomkring oss skriker monster
efter våra lemmar
men vi ska alltid se framåt
aldrig ska vi falla tillbaka
till en värld
som ingen vill leva i

2 kommentarer:

  1. Vilken fin dikt! Varifrån kommer den? Kan det kanske vara så att det faktiskt är DU som skrivit den?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är jag som har skrivit den^^
    Annars hade jag aldrig lagt ut den,
    och tack:)

    SvaraRadera